Citröen C4 Cactus je krasavec, který sklízí úspěchy. Za svůj design získal dokonce cenu za nejlepší design World Car Design of the Year 2015.
Citröen C4 Cactus je krasavec, který sklízí úspěchy. Za svůj design získal dokonce cenu za nejlepší design World Car Design of the Year 2015.

Citröen C4 Cactus: chytrý fešák nejen pro ženy

Citröen C4 Cactus je krasavec, který sklízí úspěchy. Za svůj design získal dokonce cenu za nejlepší design World Car Design of the Year 2015.

Naše auto už dosluhuje stejně jako naše nejstarší kočka – i když ta je od našeho „sedmimístňáka“ přece jen ještě o šest let starší. A tak se poohlížím po novém autě. Do velkého žrouta už jít nechceme. 10 litrů nafty na 100 km je skutečně spotřeba dost nechutná, zas je pravda, že když z něj vyhodíme sedačky, tak na výlety nemusíme brát ani stan. Ve složení dva lidi plus dva psi se v něm pohodlně vyspíme. Myslím si, že jsme ale zralí na více fashion auto. Jenomže co mám dělat, když se i tak vždy otočím za offroadem? Možná už tušíte, že se na jednu možnost podíváme – a možná tušíte i to, že to bude z pohledu ženského. Podíváme se na fešáka, který dostal jméno Cactus. Je to šarmantní Francouz, Citröen C4 Cactus. A žere méně než náš pes – něco málo přes 3,11 litru na 100 km. No to může benzín klidně znovu zdražit! I když prý tuto papírovou spotřebu uváděnou výrobcem Cactus nikdy nezvládne a když si projdete testy, dá se prý dostat na cca 4,7 litru. I tak slušné.

Citröen C4 Cactus je krasavec, který sklízí úspěchy. Za svůj design získal dokonce cenu za nejlepší design World Car Design of the Year 2015.
Citröen C4 Cactus je krasavec, který sklízí úspěchy. Za svůj design získal dokonce cenu za nejlepší design World Car Design of the Year 2015.

Citröen C4 Cactus je auto, které je děsně sexy

Svým vzhledem připomíná malé SUV. Ano, pánové se budou ošívat, protože v provedení 4×4 ho nepořídíte, ale upřímně, k čemu. Pro nás ženy je spíše důležité, že jako SUV vypadá – vždyť myslím, že právě pro nás vznikla všechna ta městská SUV. Vypadají dle našich představ, mají malou spotřebu a zvládneme s nimi zaparkovat i jinak, než jen tak, že požádáme někoho poblíž aby nám zaparkoval místo nás.

Systém Park Assist pro snadné parkování najde automaticky místo na zaparkování a pomůže vám Citroën C4 Cactus zaparkovat. Staráte se jen o akceleraci a brzdění.
Systém Park Assist pro snadné parkování najde automaticky místo na zaparkování a pomůže vám Citroën C4 Cactus zaparkovat. Staráte se jen o akceleraci a brzdění.

Kam Citröen C4 Cactus jako auto zařadit? Rodinné rozhodně není, ale na to, abychom v něm vozili děti do školky a školy – proč ne. Pro business mu chybí nabubřelá noblesa, ale pokud jste cool podnikavá holka, je naopak velice svěží a módní. Takže parádu s ním rozhodně uděláte. Jestli je to auto ženské? To rozhodně! Předurčuje ho k tomu jeho fashion vzhled i spousta vychytávek, nad kterými možná chlap hrdě mávne rukou, že je nepotřebuje, ale my o nich už po třech jízdách prohlásíme, že bez nich nedovedeme žít.

Díky zpětné parkovací kameře, jejíž záběry jsou zobrazovány na dotykovém displeji 7", probíhá parkování v naprostém klidu.
Díky zpětné parkovací kameře, jejíž záběry jsou zobrazovány na dotykovém displeji 7″, probíhá parkování v naprostém klidu.

Vychytávky, které budou ženy na Citröen C4 Cactus milovat – a možná nejen ony

Začnu tou vychytávkou, kvůli které podle mne Cactus dostal své jméno. I když možná ne. Podle mne totiž připomíná spíše tabulku čokolády. Najdete ji na bočních dveřích a a jmenuje Airbump. Tento skvělý prvek není jen záležitostí designu, i když Citröen C4 Cactus má díky němu skutečně nezaměnitelnou „bodlinovou“ vizáž. Je to ale především ochrana plechů a laku na dveřích, které dokážeme otlouct klidně hned první den, co si nové auto pořídíme. Teď už neopláčete otlučené dveře tím, že je otevřete „o sloup“ či přistavené jiné auto. Dokonce přežijí i váš zběsilý příjezd s nákupním vozíkem.

Sama jsem byla zpočátku skeptik. Protože k čemu taková ochrana, když šrámy hned zůstanou na ní. Jenomže nezůstanou. Budete překvapeni, čemu všemu odolá. Tajemství je v termoplastickém polyuretanu v podobě vzduchových kapslí. Nevím, co by člověk musel dělat, aby je poškodil do nevzhledného stavu. A kdyby se to náhodou přece jen někomu povedlo, nejsou zas tak drahé na výměnu a tu navíc snadno zvládne každý sám bez drahého zásahu servisu.

Citröen C4 Cactus je „chytrolín“ i po technické stránce. Uprostřed palubní desce je neodnímatelný tablet s dotykovým displejem, který slouží jako palubní počítač se vším všudy.
Citröen C4 Cactus je „chytrolín“ i po technické stránce. Uprostřed palubní desce je neodnímatelný tablet s dotykovým displejem, který slouží jako palubní počítač se vším všudy.

Úžasné je celkové pohodlí auta. Na přední sedačce se cítíte jako v obýváku, který jste si navíc umístili do zimní zahrady pod prosklenou střechu. To proto, že se díky panoramatické střeše Cactusu dokážete jako spolujezdec dlouhé hodiny kochat pohledem na oblohu. Pohodlí je ale i v jiných detailech. V úžasných přihrádkách, kam přes USB připojíte mobil nebo MP3 přehrávač, či v dokonalém maxi držáku na PET lahev.

Citröen C4 Cactus je „chytrolín“ i po technické stránce. Uprostřed palubní desce je neodnímatelný tablet s dotykovým displejem, který slouží jako palubní počítač se vším všudy. Přes něj s vámi komunikuje parkovací asistent, prohlédnete si na něm navigaci, nebo vidíte, kdo vám právě telefonuje. A mnoho mnoho dalších věcí. Cactus vám poskytne lepší viditelnost v zatáčkách, protože vám ve tmě přisvítí tak, abyste získali lepší viditelnost. A co mne dostalo ze všeho nejvíc, je pomocník při rozjezdu ve svahu. Představte si, že Cactus sám na dvě vteřiny přibrzdí v kopci při rozjezdu. Takže konečně se zbavíte strachu z toho, že všechny ty nedočkavce, co se vám v kopci lepí na zadek, určitě nabouráte. A že se mi to už přihodilo.

Interiér jako luxusní zavazadla a exteriér na míru

Myslím, že kdo vydržel číst až do teď, ten už si pro Citröen C4 Cactus našel ve svém srdci nějaké to místečko. Když ale uvidíte úžasný vnitřní design, nejspíš mu propadnete ještě o trochu více. Přihrádky a madla v Cactusu nejsou prostě jen plastovými úchytkami. Inspirovaly se totiž designem cestovních zavazadel. Cítíte se, jako byste měla měla před sebou ty nejluxusnější kufry Louis Vuitton. Už chybí snad jen příznačné logo.

Pokud jde o design exteriéru, s tím se lze před nákupem auta pohrát. Naspecifikujete si barvu laku i barvu zmiňovaného Airbump.
Pokud jde o design exteriéru, s tím se lze před nákupem auta pohrát. Naspecifikujete si barvu laku i barvu zmiňovaného Airbump.

Pokud jde o design exteriéru, s tím se lze před nákupem auta pohrát. Naspecifikujete si barvu laku i barvu zmiňovaného Airbump. Změnit lze i barvu na střeše osazených lyžin. Díky těmto možnostem odpustím Citröenu C4 Cactus i to, že v něm nelze otevřít zadní okna (dají se pouze vyklopit), nebo že lze zadní sedačky sklopit pouze jako celek. Co mu nejspíš neodpustím je podcenění kvality klimatizace na straně spolujezdce. Chybí samostatný vývod a spolujezdec, na rozdíl od řidiče, je odkázán na ventilátor pro celý interiér auta. Takže optimální teplotu pro všechny cestující nedosáhnete asi nikdy.

GALERIE: Citröenu C4 Cactus

Zdroj obrázků: Citröen