Švédské hodinky CHPO jako designové skvosty dobývají svět. Svojí filosofií se snaží o to, aby byl svět krásnější, tolerantnější a rovnoprávnější.
Náramkové hodinky přestaly být v době mobilních telefonů nutností. I proto od nich očekáváme více. A to je i důvod, proč se mění. Už se nás nesnaží uchvátit pouze množstvím funkcí; značkou, jejíž kořeny sahají hluboko do minulosti; ani vysokou cenou, která symbolizuje jedinečnost a dostupnost jen pro vyvolené. Hodinky stále více sází na to, že nám nabízí životní postoje. Takovými jsou i hodinky mladé švédské značky CHPO.

CHPO jsou hodinky, které bojují za rovnoprávnost
„Pokud nenávidíte homosexuály, lidi různé barvy pleti nebo ženy, udělejte nám laskavost, nekupujte naše zboží.“ Tento text, který zveřejnili zakladatelé značky CHPO v jednom francouzském časopisu, mluví za vše. Jedna věta dokázala přesně vystihnout podstatu značky hodinek, která nechce jen prodávat hodinky v žádaném designu. Zakladatelé se snaží budovat sociálně odpovědnou značku, která přispěje svojí troškou „do mlýna“, zejména pokud jde o boj proti rasismu, homofóbii či násilí. Filosofií značky je rovnoprávnost, a je jedno, jestli se týká postavení mužů a žen, nebo lidí různých ras.

Dokonalý design a kvalitní „střeva“
Design CHPO je až mrazivě strohý a minimalistický. Dnes tak typický pro drahé designové hodinky. Jenomže CHPO nechtějí být hodinkami pro horních deset tisíc, právě naopak. Mají být hodinkami pro každého, bez rozdílu pohlaví – a tedy unisex, vyznání i rasy. Všem chtějí nabídnout možnost koupit si hodinky, které doslova uhranou svým vzhledem a jednoduchostí. A filosofii „hodinky pro každého“ odpovídá i dostupná cena hodinek.
Přestože značka nešponuje cenu, dokáže nabídnout v útrobách hodinek japonské strojky nejvyšší kvality. Ty jsou ručně sestaveny, navíc za dodržení přísných etických podmínek při výrobě, které jsou pro značku tak klíčové.

Design pro všechny
Designově čisté hodinky svojí elegancí neurazí kluky na skatu, ani manažery v kravatě. A i když je čistý styl hodinek výsadou dobře postavených mužů, tentokrát se rukopis hodinek zrodil jinde. Hodinky jsou inspirovány skateboardingem, hudbou a uměním. Přesto je milují i „kravaťáci“. A nejen ti. Jako unisex značka oslovuje CHPO i ženy.

Na počátku byli Viktor Telégin a Johan Graffner
Myšlenka, která se proměnila ve skutečnost: nabízet design skutečně všem. Navíc budovat sociální značku, která promlouvá o problémech doby. To jsou myšlenky, které stály na počátku zrodu značky. CHPO brand založili v roce 2013 Viktor Telégin a Johan Graffner. A právě díky filosofii značky, kterou doplňuje unikátní minimalistický design modelů, dnes hodinky CHPO dobývají svět.

Zdroj obrázků: Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o. – specialista na copywriting a vizualizaci obsahu