Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/plugin-templates/login-with-ajax/) is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/249487/virtual) in /data/web/virtuals/249487/virtual/www/domains/profimoda.cz/wp-content/plugins/login-with-ajax/login-with-ajax.php on line 693

Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/plugin-templates/login-with-ajax/) is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/249487/virtual) in /data/web/virtuals/249487/virtual/www/domains/profimoda.cz/wp-content/plugins/login-with-ajax/login-with-ajax.php on line 723

Proměňte svoji lásku k módě na výdělečné podnikání. Máme pro vás tipy, jak si vydělat podnikáním v oblasti módy na internetu v roce 2019. Který vám je nejbližší?

Milovnic a milovníků módy je mezi vámi hodně. Není se čemu divit. Jinak byste na fashion stránku, jakou je ta naše, nejspíš nezabloudili. Umíte ale svoji lásku k módě proměnit na business? Nemusí jít rovnou o megapodnikání, ale třeba jen o příjemný přivýdělek, ze kterého se časem, když se poštěstí, vyvine i smysluplné podnikání. Představím vám 10 tipů, jak si vydělat láskou k módě na internetu v roce 2019.

U některých z těchto nápadů nemusíte mít dokonce ani webové stránky, a přesto vám dokáže internet v podnikání pomoci. Pojďte se tedy podívat na nápady, jak podnikat v oblasti módy na internetu či s jeho pomocí.

Milujete módu? Podívejte se, jak si láskou k ní vydělat v roce 2019 na internetu.

Milujete módu? Podívejte se, jak si láskou k ní vydělat v roce 2019 na internetu.

1. Prodávejte módu na vlastním e-shopu

Podle statistik módu na internetu nakupuje již 40 % Čechů. Nemluvě o tom, že minimálně slovenskou alternativu e-shopu si zvládne vytvořit skutečně každý. Takže množství lidí, které umíte e-shopem oslovit, je skutečně velké. Celkově jsme v českých e-shopech za poslední rok utratili zhruba 24,5 miliardy korun. Móda je druhou nejprodávanější kategorií zboží na internetu (hned po produktech z oblasti Zdraví a krásy). Tedy alespoň podle loňského výzkumu DPD, který sledoval počet objednávek (ne objem nákupů v Kč).

Co se prodává nejvíce? Hodně především sportovní móda. Ti, co kdysi nevěřili, že se budou někdy online nakupovat boty, budou překvapeni. Daří se i jim, a navíc internet doslova ovládla teniskománie. Tenisky mají až 31% podíl na prodeji veškeré obuvi.

Samozřejmě založit si e-shop s módou nemusí znamenat zaručený úspěch. Počet e-shopů v Česku na hlavu je největší v Evropě. Což znamená, že pokud business neuchopíte dobře, ztratíte se jako jehla v kupce sena. Navíc kategorie „Oblečení a módní doplňky“ jsou jednoznačně nejčastějším sortimentem e-shopů (17 %), a to si k němu ještě připočtete kategorii „Sport a turistika“ (5 %), kam spadne i část sportovní módy a obuvi.

E-shopů s módou je sice mnoho, ale proč nezkusit prorazit i s tím svým? Podívejte se, kde jsou ještě možnosti.

E-shopů s módou je sice mnoho, ale proč nezkusit prorazit i s tím svým? Podívejte se, kde jsou ještě možnosti.

Jak tedy nastartovat správně e-shop na internetu? Zkuste specifický sortiment a hlídejte si SEO

  • Nabídněte zboží, které nemá nikdo jiný.
  • Prodávejte lokální značky (samozřejmě kvalitní a s dobrým designem).
  • Zaměřte se na fenomén „udržitelnosti“ – tedy na eco fashion labels, slow fashion, etickou módu, oblečení z organické bavlny, z bambusu apod.)
  • Prodávejte „hit“ – udělejte si třeba jenom jedno sortimentní e-shop (s květinovými čelenkami, s kvalitními „obyčejnými triky“ v různých barvách a bez vzorů apod.).
  • Začněte exkluzivně zastupovat některou evropskou či světovou značku se zajímavým módním sortimentem.

Zoptimalizovaný e-shop s dobrým obsahem, teď nemyslím, pokud jde o zboží, ale popisy produktů a různé texty, vám výrazně ušetří náklady na propagaci e-shopu. Kvalitní linkbuilding, který pomáhá zlepšovat pozici ve vyhledávačích, lze budovat pomocí placených článků na PlaCla.cz. Služba však díky stále kvalitnějším webům, magazínům a blogům v portfoliu dokáže být rovněž zajímavým zdrojem návštěvnosti. Což vás při startu e-shopu dokáže dokonale nakopnout.

Dropshipping pro ty, kdo si netroufají na vlastní zboží

Bojíte se pustit se do e-shopu ve velkém? Zkuste dropshipping. Vy prodávejte a propagujte, pod vaším jménem a značkou však zboží odešle přímo dodavatel. Bohužel si takto neuhlídáte svoji databázi zákazníků.

A čeho už je skutečně příliš?

Především různých dovozců z Číny a přeprodejců z Aliexpressu, kteří zboží ani nenaskladňují a nabízí dodací lhůty přes 30 dnů. Na čínských e-shopech dnes zvládne nakoupit samostatně kde kdo, doprava je většinou zdarma a jako soukromá osoba se obvykle vyhnete i DPH a někdy i clu. Vlastně cenově s takto zaměřeným e-shopem nemůžete konkurovat přímým nákupům zákazníků na Aliexpresu.

Potřebujete pomoci se startem e-shopu, ale nemáte na to příliš peněz? Zkuste najít pomoc na WebDeal.cz.

2. Prodávejte módu bez e-shopu

Lze to vůbec? Ale ano. Je to řešení pro ty, kteří mají kamennou prodejnu a do e-shopu se jim nechce. Znám mnoho případů prodejců, kteří si třeba i e-shop zkusili založit, ale nakonec to vzdali. Prodávat svůj sortiment svedou i prostřednictvím hotových platforem. Na Facebooku, přes Aukro, Fler či Simira, Molo7, na různých bazarech (Sbazar, Vinted, eMimino apod.). Zdarma nebo za poplatek máte na stránkách těchto webů možnost prodávat své zboží. Dokonce si na tyto své „ne-e-shopy“ dokážete rozjet online propagaci.

Některé z těchto platforem mají své interní zásady, jestli a za jakých podmínek vám zboží na jejich stránkách dovolí prodávat. Je proto důležité si je nastudovat a zjistit, která z nich je vhodná právě pro vás. Některé se přímo zaměřují na rukodělné výrobky (Fler, Potvor, Simira), jiné je naopak zcela odmítají a sází pouze na profesionální autorský design od návrhářů (Molo7).

3. Založte si online second hand

Ani k němu nemusíte mít nutně e-shop, i když samozřejmě můžete. Obvykle si ale vystačíte jako v předchozím případě s prodejem módy přes různé bazary. Hitem je nakupovat balíčky oblečení z Anglie na kila. Ty pak protřídit, zboží co nejlépe nafotit, popsat a „nalít“ do zmíněných bazarů. Klidně hned do několika. Připravte se na to, že vás čeká častá komunikace se zájemci, ale mnohdy následně bez odpovědi.

Hitem v tomto segmentu je především oblečení pro děti. Tomu vévodí zejména kojenecké a batolecí. Pak vedou top luxusní značky napříč celým věkovým spektrem zákazníků – ale pozor, i když bazarové, rozhodně originály. Žádný fake.

Dětské oblečení je hitem online bazarů.

Dětské oblečení je hitem online bazarů.

4. Nabídněte své znalosti módy na WebDeal

WebDeal je online tržiště, kde najdete pomoc, když potřebujete outsourcovat některé služby (například udělat e-shop na klíč, připravit bannery, navrhnout grafiku apod.), ale i místem, kde máte příležitost nabídnout, co umíte vy. Prodejte své znalosti módy, módního businessu, fashion publicistiky i své copywriterské schopnosti v této oblasti. Často zde získáte partnery na dlouhodobou spolupráci. A se zajímavým finančním ohodnocením. Nikdy se ale nenechte najmout pod cenu. Business, který se neoplatí vám, se nakonec nevyplatí ani tomu, kdo si vás najal. Dobře odvedenou práci si nechejte i dobře zaplatit.

5. Prodávejte svoje oblečení

Tento způsob, jak si vydělat peníze, dokáže příjemně vyčistit naše skříně od kousků, které už nenosíme. Nemusíme se do nich vejít, přestaly se nám líbit, případně šlo o nevhodný dárek či unáhlený nákup na naší straně. Uvolníme si tak šatník pro novou módu a současně si něco na nové kousky i vyděláme. Hitem je tato forma výdělku mezi maminkami batolat, které nabízí zboží po svých dětech v balíčcích podle věku, velikosti, ale někdy i po kusech. To zejména tehdy, pokud jde o kvalitnější kousek, který chtějí prodat za vyšší cenu. Prodej zkuste na bazarech, Aukru nebo na MarketPlace Facebooku.

6. Navrhujte, šijte a prodávejte!

Překvapivě nadbytek oblečení všude kolem nás vede k tomu, že se opět vracíme k šicím strojů. A nejen k těm. Mnohdy též k pletacím jehlicím, háčkům a k vyšívací jehle. Chytlo vás to skutečně ve velkém a už jste do svého hobby nainvestovala desetitisíce? Zkuste začít šít na zakázku, nebo dokonce módu navrhovat. I top módní návrháři v začátcích šili osobně a až následně se začal rozrůstal jejich krejčovský tým. S čím prorazíte? S unikátním designem, s módou pro okrajové cílové skupiny (např. těhotenská móda, sukně pro muže, nadrozměrná móda) a s designovou či sportovní módou pro děti.

V tomto businessu vám bude internet velkým pomocníkem. Vaše webové stránky se stanou prostředníkem mezi vámi a zákazníkem. Prostřednictvím internetu máte možnost své kolekce či sortiment propagovat. Současně bude pravděpodobně vašim nejlepším prodejním kanálem. Ať již jako plnohodnotný e-shop, nebo za využití již zmíněných platforem.

Dejte dohromady své nápady na fashion kolekci, nakupte látku, vytáhněte šicí stroj a zkuste své návrhářské touhy konečně proměnit v realitu.

Dejte dohromady své nápady na fashion kolekci, nakupte látku, vytáhněte šicí stroj a zkuste své návrhářské touhy konečně proměnit v realitu.

7. Víte o módě a trendech více než jiní? Profi poradenství se dnes cení

Začněte si přivydělávat jako fashion stylista. Asi vás překvapí, že o tuto službu mají stále větší zájem i muži. Sféra, kde ale rozhodně máte možnost prorazit, je poradenství ve firmách. Založte si zážitkové kury i poradenské kurzy pro firmy o dress code. Firmám je nabídněte třeba jako zpestření teambuildingu i jako bonusy pro zaměstnance. Ale poradenství se nemusí týkat jen oblékání a být pouze na úrovni „přednášek“. Nabídněte asistované nákupy, reálné kurzy make-upu, manikúry i vlasového stylingu. Móda totiž není jen o oblékání.

Internet vám pomůže při propagaci vašich služeb i při náborů účastníků kurzů. Máte hodně individuálních zákazníků a k tomu skupinové kurzy? Využívejte online rezervační systémy.

8. Pořádejte kurzy kreativní tvorby

Po kurzech kreativní tvorby je sháňka. S módou velice často úzce souvisí. Zaměřte se na tu oblast, kterou skutečně dobře umíte. Nabídněte kurzy šití, modistický kurz (tvorba klobouků), kurz výroby šperků, ale i již výš zmíněný kurz make-upu, kadeřnický kurz apod. Učit lze rovněž háčkovat, plést nebo vyšívat. Kurzy paličkování už sice příliš nelákají, zato však táhne šitá krajka. A s čím uděláte díru do světa? Nabídněte kurzy takové módní tvorby, kterou hned tak někdo nevládne: co tak například Jak si vyrobit boty?

Nemusíte zůstat jen u živých kurzů. Za méně peněz prodáte, ale nejspíš více vyděláte, když je nabídnete i jako online kurzy. Nezapomeňte dát vždy alespoň jednu lekci zdarma. Perfektně to funguje na nalákání platících zákazníků.

Umíte šít? Vydělávejte si třeba kurzy šití.

Umíte šít? Vydělávejte si třeba kurzy šití.

9. Foto a video jako zdroj příjmů

Fotografie a video – to jsou oblasti, které s módou úzce souvisí. Umíte je dobře? Začněte fotit nebo natáčet jako profesionál. Služby potřebují mladí návrháři, módní salony, lifestylová a módní média i e-shopy s módou.

Vydělá vám při (velké) troše štěstí i obsah na Instagramu, který je založen na skvělých fotografiích. Zatímco youtubering začíná upadat, jako zdroj výdělku, pokud jde o sociální sítě, se dnes doporučuje nejvíce právě Instagram.

Zkusit lze fotografie prodávat i do různých nadnárodních fotobank – Getty Images, Shutterstock a jiných. Fashion fotografie v nich jsou velice často od ruských fotografů a na modelkách je to poznat. Zkuste něco více evropského. Ale pozor, aby byly vaše fotografie do fotobank zařazeny, musí být skutečně nadprůměrné. Nikdy se nesnažte žádat o zařazení velkého počtu fotografií do fotobanky najednou. Jedna špatná fotografie dokáže administrátora, který kvalitu fotek posuzuje, „motivovat“ k vyloučení celého balíčku.

Internet nabízí pro fotografy řadu možností na výdělek či přivýdělek.

Internet nabízí pro fotografy řadu možností na výdělek či přivýdělek.

10. Zkuste si vydělat módní žurnalistikou nebo osobním fashion blogem

Rádi o módě píšete? Nejste jediní, a tak je konkurence docela velká. Pokud si ale dokážete svým stylem získat fanoušky a čtenáře, máte šanci uspět. Vytvořit si lze blog a testovat různé produkty z oblasti módy, kosmetiky, či beauty služby. Anebo si založit magazín a třeba přizvat i další autory obsahu. Magazín či blog vám dokáže vydělat hned několika způsoby. V první řadě vám obsahové stránky umožní vydělávat na inzerci – bannery i PR články. Inzerci lze nabízet přímo inzerentům. S dobrou návštěvností vyděláte i umístěním reklam Google AdSense, Skliku nebo třeba několika jiných.

Už máte svůj fashion blog? Tak neváhejte, za pár měsíců vám dokáže začít vydělávat.

Už máte svůj fashion blog? Tak neváhejte, za pár měsíců vám dokáže začít vydělávat.

Na stránkách ale můžete nabídnout i SEO odkazy ve stávajících článcích, nebo prostřednictvím služby PlaCla.cz nabízet přímo psaní a současně publikování článků (placené blogování). To si máte šanci PlaClu vyzkoušet i z druhé strany jako bloger či majitel magazínu.

Psát o módě máte možnost i pro jiné již existující magazíny, pro blogy různých e-shopů, nebo jako dobrý bloger i pro již zmíněnou PlaClu. Živit se dokážete jako fashion copywriter specializující se na SEO optimalizované texty a popisky e-shopů.

Jak na výdělek přes internet v roce 2019? Pište a publikujte pro PlaCla.

Jak na výdělek přes internet v roce 2019? Pište a publikujte pro PlaCla.

Stále dobře fungují e-booky. Napište kratší verzi zdarma – kompletní, ve formě rozšířeného vydání, již nabídněte za peníze. Mohla bych je prezentovat i jako samostatnou možnost výdělku, ale úmyslně to nedělám. Zejména proto, že díky vlastnímu magazínu máte možnost svůj ebook zdarma propagovat a nabízet. Obvykle navíc obsahově úzce souvisí s obsahem magazínu či blogu.

Vydělejte si rovněž pomocí affiliate. Pokud máte magazín nebo blog, je start poměrně snadný. Registrujte se jako partneři různých e-shopů využívajících affiliate marketing a propagujte je za provizi na bannerech a různých odkazech.

Jaký bude váš pravděpodobný výdělek na internetu při té které výdělečné aktivitě?

To záleží na vašich schopnostech, entusiasmu, na štěstí i různých okolnostech. Základ je, pokud se aktivita začne jevit spíše nevýdělečnou, rychle zvážit, jestli na módní business nejít trochu z jiné strany. Jen co se do online fashion businesssu ponoříte, napadnou vás další desítky a stovky možností, kde se ukrývá pravděpodobný výdělek na internetu. Je jen na vás se k němu dokázat dostat.

Zdroj obrázků: Pixabay, Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o. – specialista na copywriting a vizualizaci obsahu

CHCI MAGAZÍN PROFIMODA ZDARMA!

Nechte si posílat magazín Profimoda do vaší e-mailové schránky! Staňte se členem komunity lidí, kteří milují módu, módní trendy a vše kolem moderního životního stylu.

Váš e-mail